موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

علت تغيير رنگ زبان چيست و چه بايد كرد ؟

 پريدگي رنگ زبان مي تواند از رنگ سفيد تا خاكستري را شامل شود . معمولاً اين تغيير رنگ در قسمت وسط زبان محسوس تر است و در طرفين آن به صورت شفاف در مي آيد . در اين حالت زبان خشك است زيرا از ميزان ترشح غدد بزاقي تا حد قابل توجهي كاسته مي شود .

معمولاً اين رنگ زبان بيشتر در اطفال بالاي يك سال به چشم مي خورد و علت آن رژيم غذايي نادرست و در پي آن ، هضمي كند و دشوار است . اين بچه ها معمولاً روده تنبلي دارند و عمل بازدم را به راحتي انجام نمي دهند .

در رژيم غذايي آنها از فيبر غذايي ( كه در ميوه ، سبزي  و غلات كامل موجود است ) به اندازه كافي استفاده نمي شود و علت كم بودن ترشح غدد بزاقي آنها نيز ، كم بودن آب بدنشان است .

توصيه

 فقط كافي است مراقب خورد و خوراك كودك باشيد و عادات غذايي غلط را كنار بگذاريد . رژيم غذايي او بايد به طور متعادل از كربوهيدرات ها ( منابع اصلي آنها نان و ماكاروني است ) ، پروتئين ها ( در گوشت ، ماهي ، لبنيات و ساير فرآورده هاي حيواني يافت مي شود)، و چربي ها برخوردار باشد . اين امر در صورتي ممكن است كه در رژيم غذايي او به تنوع غذايي اهميت لازم داده شود .
مصرف انواع ميوه ها و سبزيجات ، كه سرشار از فيبر (براي تنظيم اعمال روده) و آب (جهت تنظيم آب بافت هاي بدن ) هستند در مورد چنين كودكاني بسيار مهم است و باعث رفع مشكل آنها مي شود .

رنگ سرخ زبان نشانه چيست ؟

 در اين حالت ممكن است دانه هاي ريز روي زبان نيز متورم شده و آن را شبيه توت فرنگي كنند . البته عكس اين وضعيت نيز پيش مي آيد، يعني زبان به رنگ سفيد در آمده و دانه هاي ريز قرمز رنگي روي آن ظاهر مي شوند . معمولاً در چنين مواقعي تب كودك نيز بالاست و حتي ممكن است به 40 درجه برسد، علت آن چيست ؟

باكتري معروفي به نام استرپتوكوك عامل چنين تغييري در سطح زبان است . اين ميكروب عامل بيماري مخملك ( بعد از سن سه سالكي ) و عفونت هاي ديگري مانند ورم حنجره نيز مي باشد كه در هر دو مورد نقاط سرخ رنگي بر روي زبان كودك ظاهر مي شوند . در صورت ابتلا به مخملك ، رنگ قرمز زبان تنها زماني به حالت طبيعي خود باز خواهد گشت كه اين بيماري درمان شود . در اين صورت به علت تب ، بايد غذاهاي سبك و آب فراوان به كودك داده شود تا كمبود مايعاتي كه در اثرعرق كردن از بدن خارج مي شوند ، جبران گردد. اگر طفل به ورم حنجره مبتلا شده باشد ، پزشك درمان ساده تري نسبت به مخملك تجويز خواهد كرد و مشكل به سادگي رفع مي شود .

علت بروز لكه هاي رنگي روي زبان چيست ؟

گاه لكه هاي سفيد رنگي كه بي شباهت به گلبرگ هاي كوچك نيستند ، تمام سطح زبان و حتي ساير قسمت هاي داخلي دهان كودك را مي پوشانند .

در اغلب موارد مادر فكر مي كند اين لكه ها باقيمانده شيري است كه نوزاد برگردانده است . اما موفق به تميز كردن آنـــــــان نمي شود . در واقع اين لكه ها مربوط به برفك دهان است كه معمولاً در نخستين ماه هاي زندگي نوزاد بسيار رايج است.

علت آن نوعي قارچ است

برفك نوعي عفونت است كه عامل آن قارچي به نام كانديدا ( CANDIDA) مي باشد . اين قارچ معمولاً بدون آنكه هيچگونه آسيبي به بدن وارد كند ، بر روي مخاط داخل بدن زندگي مي كند . اما در صورت عدم رعايت بهداشت توسط مادر و يا وجود عفونت رحمي ، به طور غير طبيعي تكثير يافته و به هنگام زايمان به نوزاد منتقل مي شود .

پزشك متخصص با تجويز محلول هاي مناسب و كاملاً مؤثر، اين مشكل نوزاد را رفع مي كند .

با رعايت بهداشت مي توان پيشگيري كرد

از آنجايي كه كودكان زير سه سال همه چيز را به دهان مي برند ، تميزي اشيايي كه در دست مي گيرند از اهميت بسياري برخوردار است ، چرا كه از طريق آنها ميكروب ها وارد دهان كودك مي شوند .
اسباب بازي هاي پلاستيكي را در محلول هاي ضد عفوني كننده مخصوص كه معمولاً جهت ضد عفوني كردن پستانك و شيشه شير كودكان مورد استفاده قرار مي گيرند ، ضد عفوني كنيد .
اگر كودك از شير مادر تغذيه مي كند ، شستشوي مرتب نوك پستان ها را فراموش نكنيد .

علت لكه قهوه اي رنگ روي زبان چيست ؟

در موارد بسيار نادري ، پس از مصرف آنتي بيوتيك لكه قهوه اي رنگ تيره اي كه گاه متمايل به سياه نيز هست ، به فرم مثلث در نوك زبان كودك ظاهر مي شود و هيچگونه دردي ندارد .
اغلب مادران با مشاهده چنين لكه هايي شديداً نگران مي شوند . اما دليلي براي نگراني وجود ندارد و همانطور كه قبلاً اشاره شد اين لكه ها ممكن است در پي مصرف طولاني مدت آنتي بيوتيك ها ظاهر شوند و معمولاً تا چند هفته نيز باقي مي مانند . درمان خاصي براي آن وجود ندارد و كافي است مصرف آنتي بيوتيك قطع شود . شستشوي مرتب دهان كودك به رفـع سريع تر آن كمك خواهد كرد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:رنگ زبان,نشانه سلامتی وبیماری, زبان زبان سلامت و بیماری, ] [ 12:20 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 55
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 91885
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه