موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بوی عرق بدن افراد بیماری محسوب نمی‌شود‏. بعضی وقت‌ها افرادی که مشکل تعرق دارند، ممکن است متوجه نباشند که بوی بدن آنها‏‎ ‎دیگران را اذیت می‌کند.

 

به غیر از باکتری‌ها، دلایل مختلف دیگری نیز در این امر دخیلهستند، از آن جمله:

-
در مواردی که غدد عرقی بیش از حد فعال شوند.

-
‏ مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الکل، سم آرسنیک، سم سیانید یاکشیدن‎ ‎سیگار،گاهی باعث این مسأله می‌شوند.

-
عفونت‌هایی از قبیل عفونت‌های ریوی، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های مقاربتی یاعفونت‎ ‎مجاری ادرارینیز می‌توانند باعث بروز این بوی نامطبوع شوند.

پیشگیری

نکاتی که باید برای پیشگیری رعایت کرد، عبارتند از‏:

رعایت نظافت شخصی، استحمام روزانه و تعویض روزانه‏‎ ‎لباس‌ها. همچنین جنس لباس‌هایی که به تن می‌کنیم، در کم کردن تعرق نقش بسزایی دارند. لباس‌های نخی معمولاً به سرعت عرق و بوی بد را جذب می‌کنند.

-
دقت در نوع تغذیه به کاهش میزان بوی بدن کمک می‌کند. مثلاً از خوردن بعضی از‏‎ ‎غذاهای تند با ادویه‌هایی مانند کاری، زیره و سیر خودداری کنید. ‏

 

کمبود‎ ‎رویدر بدن مشکل تعرق را افزایش می‌دهد، به این دلیل که این ماده به دفع سموم‎ ‎بدن کمک می‌کند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح‌کننده اِکرین را فعال‎ ‎می‌سازد که باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوکرین می‌شود.

-
استفاده از اسپری و دئودورانت فقط بوی بد را می‌پوشاند و گاهی سبب افزایش بویبد بدن می‌شود. در انتخاب دئودورانت هم توجه کنید و مواظب باشید آنها را از نوعی انتخاب کنید که حاوی روی‏‎ ‎و آلومینیوم باشند، زیرا که این مواد باکتری‌هایی که مسبب بوی بد بدن هستند را کاهشمی‌دهند.

درمان های خانگی

‏- پس از استحمام آب شلغم را زیر بازوهایتان بمالید. برای تهیه آب شلغم ابتدا آن را رنده کرده و داخل یک پارچه نازک بریزید و فشار‏‎ ‎دهید و عصاره آن به دست آید. این عصاره را با یک قاشق چایخوری به زیر بازوهایتان بمالید و ماساژ‏‎ ‎دهید.

‏-‏‎ ‎استفاده از جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را کاهش می‌دهد.

‏-‏‎ ‎چندلیموترشرا در دست خود کم‌کم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به دو نیم کنید و به زیر بازوهایتان بمالید تا هسته‌های آن بیرون آید. سپس حمام کنید.

 

اگر زیر بغل شما موهای‏‎ ‎زائد دارد، یک روز قبل از این کار، موهای موجود در زیر بغل را بتراشید تا اسید لیموها بوی بدن‎ ‎شما را از بین ببرد.

‏-‏‎ ‎هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بازوهایتان پودر بزنید. این کار‎ ‎علاوه بر اینکه بوی بدن را می‌گیرد، پوستتان را نیز سفید می‌کند.

‏-‏روغن زیتون،آبپرتقال،‎ ‎آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند که می‌توانید استفاده کنید. توجه داشتهباشید که افشره آنها باید تازه باشد.

 

زیر بازوهایتان یا هر قسمتی از بدن که لازم‎ ‎است را پودر بزنید. جوش شیرین را به افشره اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس‎ ‎با روغن زیتون پاک کنید. به این ترتیب بوی بدن شما از بین خواهد رفت‏.

‏- اگر گوشت و مرغ می‌خورید و با مشکل بوی بد بدن مواجه هستید، رژیم غذایی خود‏‎ ‎را عوض کنید. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید.

این توصیه‌های غذایی هم کمک‌کننده، هستند:

-
هر روز ناشتا قبل از صبحانه 500 میلی‌گرم پودر جوانه ‌گندم را در آب حل کنید و‏‎ ‎بنوشید. اگر سوپرمارکت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارند، می‌توانید از‎ ‎جوانه گندم تازه استفاده کنید.

 

 توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با‏‎ ‎آب معدنی بنوشید. کلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیری کم می‌کند یا کاملاً از بینمی‌برد.‏

-
اگر کشمکش‌های عصبی باعث می‌شود که تعرقتان افزایش یابد چای سبزبنوشید. یک قاشق چایخوری چای سبز خشک یا دو عدد چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب‎ ‎بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خیس بخورد و کم کم در طول روز آن را بنوشید.

 

اینچای به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و دیگر عرق نکنید.‏


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, ] [ 13:33 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 245
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 245
بازدید ماه : 391
بازدید کل : 92074
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه