موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مورخ 6/11/1391 بدین شرح صادر گردید:

1.      طب سنتی ایران طب پایه است که بر اصول اعتقادی توحیدی سازگار با فطرت خداجوی انسان بنا نهاده شده است. این طب یک مکتب کامل پزشکی است که سرمایه ملی ما ایرانیان موّحد به حساب آمده و حاصل دسترنج هزاران سال تلاش مجدّانه حکمای اندیشمند و اطبای دلسوز و عطاران متدیّن می‌باشد.

2.      طب سنتی پایه ایرانی-اسلامی بعنوان یک مکتب پزشکی کامل طب مکمل یا حاشیه محسوب نمی‌شود و در عین حال که برای یافته‌های علمی سایر رشته‌های طبی احترام قائل است استقلال و غنای فکری خود را حفظ کرده و برای حفظ سلامتی و درمان بیماری‌های مردم جهان نظریات علمی و تئوری‌های نو مطابق با شرایط زیستی در هر برحه‌ای از زمان را دارا می‌باشد.

3.      اصول اعتقادی طب پایه ایرانی-اسلامی خدا محور، جهان شمول، علم گرا و تجربه نگر می‌باشد.

  • این طب الهی است زیرا که از ایران باستان گرفته تا کنون، همواره خداوند در شفا و درمان طبیب اصلی بوده است.
  • سنتی است چون حاصل دسترنج هزاران سال تلاش حکما و اطبای گذشته است و میراث کهن و ارزشمند ما ایرانیان محسوب می‌شود.
  • اسلامی است چراکه تمامی بزرگان و دانشمندان ما دارای اندیشه‌های خداجوی بوده و برای رضای خدا طبابت می‌کردند و اکنون نیز تئوری‌های طبی خود را با توجه به فرامین پیامبر اکرم6و ائمه معصومین: پایه گذاری نموده‌اند.

4.      طبق گواهی تاریخ و مستندات غیر قابل انکار طب از ایران به یونان رفته و یونانی‌ها تئوری اخلاط چهارگانه را یک تئوری غیر یونانی می‌دانستند، سپس با درخشش دوران تمدن

 

 

یونانی حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح(ع) آثار علوم یونانی به ایران راه یافت. با این وجود ایرانیان از اینکه علوم پزشکی و سایر علوم را از دیگران بیاموزند ابائی نداشته و ندارند.

باید گفت ایرانیان از علوم پزشکی اقوام دیگر از جمله یونان نیز بهره‌مند شده و با ذهن خلاق خاص ایرانی خود طرح‌ها و فناوری‌های جدید را بسامان کردند.

بنابراین طب ما طب ایرانی است نه یونانی و انتقاد ما از برخی روشنفکران و اساتید دانشگاهی به تقلید صرف از علوم طب غربی است و بس!

5.      شورای عالی طب پایه ایرانی-اسلامی معتقد است، اسلام تنها برای هدایت انسان برای دنیای پس از مرگ نیامده بلکه برای زندگی مادی بشر بهترین تعالیم حیات بخش را آورده است، همانطور که اسلام دین سیاست است دین سلامت، بهزیستی و درمان نیز می‌باشد. بنابراین هیچ منافاتی ما بین طب ایرانیان مسلمان با طب اسلامی وجود ندارد و حکمای طب ایرانی همیشه در برابر سخنان معصومین:تسلیم بلامحض بوده و می‌باشند.

6.      ما اعضای شورای عالی طب پایه ایرانی- اسلامی متشکل از اساتید، حکما، پزشکان و محققان و عطاران متدیّن از مسئولین کشور بویژه ریاست محترم جمهور و وزیر محترم وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم جهت حفظ این سرمایه ملی بدست صاحبان واقعی آن اقدامات مقتضی مبذول دارند و جایگاهی جدا از طب غربی رایج برای آن در نظر بگیرند و از سنجش طب عظیم پایه ایرانی- اسلامی با معیارهای طب غربی بپرهیزند و بجای تقابل با طب سنتی کشور به هم اندیشی با آن به منظور توسعه سلامت و بهروزی مردم عزیزمان برنامه ریزی کنند و بپذیرند که طب غربی بدون همیاری و کمک طب پایه ایرانی-اسلامی قادر به پاسخگویی به نیازهای دردمندان و بیماران کشور نخواهد بود.

7.      مسئولین وزارت بهداشت و درمان کشور توجه کنند بدیهی است هنگامی که اساتید و حکمای متدیّن و پزشکان دلسوز طب سنتی همراه با تعدادی سودجو و فرصت طلب بگونه ای هم شکل و با سیاست تقابل و سرکوب مورد هجوم قرار می‌گیرند، هواداران و علاقمندان به طب سنتی کشور دچار نوعی آنارشیسم و آشوب و التقاط خوب و بد می‌شوند و تشخیص سره از ناسره مشکل خواهد شد. قطعاً بیماران و دردمندان از این آشفتگی طرفی نخواهند بست و تنها میدان برای فرصت طلبان و سودجویان و بی بهره‌گان از دانش اصیل طب سنتی باز می‌شود که از این آشفته بازار منتفع خواهند شد.

8.      لازم است مسئولین سلامت کشور در مورد عطاران و فروشندگان به یک نگرش واقعی روی آورند. ساماندهی عطاران و فروشندگان داروهای گیاهی سال‌هاست که از سوی دست

 

اندرکاران وزرات بهداشت و درمان دنبال شده است امّا بدلیل عدم شناخت کافی از موقعیت اجتماعی عطاران این کار با شکست مواجه شده است. بهتر است ساماندهی این صنف از جامعه به شورای عالی طب سنتی پایه ایران سپرده شود تا با برنامه ریزی صحیح عطاری‌ها و فروشندگان گیاهان دارویی شناسایی شده و تحت آموزش قرار گرفته و فرصت از دست فرصت طلبان سود جو گرفته شود.

کاری که کشورهای صاحب طب سنتی در جهان انجام داده و به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته‌اند، ساماندهی عطاری‌ها و فروشندگان گیاهان دارویی و آموزش آنان بوده است آن هم با احترام به معیارهای اساسی طب سنتی کشورشان.

9.      خطاب به اساتید و پزشکان دانشگاهی عرض می‌کنیم طب سنتی ایران یک طب متحجر و گذشته گرای صرف نیست بلکه با معیارهای جهان شمولی که دارد پذیرنده اکتشافات و فناوری‌های جدید بوده و خود نیز بی آن که از اصول پایه طب عدول کرده باشد با علوم روز در زمینه روش‌ها و فناوری‌های جدید متحول گردیده است بنابراین از اساتید محترم دانشگاهی تقاضا داریم طب پایه و اصیل سنتی کشور را مورد مطالعه و بررسی جدّی قرار دهند و توجه داشته باشند که تطبیق طب سنتی با برخی از معیارهای تجزیه نگر طب غربی کاری نادرست است. طب غربی طبی تجزیه نگر بوده و طب پایه ایرانی-اسلامی طبی کلی نگر است که هرگز از روش‌های علمی جزء‌‌نگر غفلت نمی‌کند اما همواره علم را تحت لوای عقل و حکمت می‌سنجد و برای شناخت روش‌های علمی مکاتب دیگر، معیارهای منطقی دارد و از تقلید نابجا از طب غربی مبرّاست و در عین حال ارزش‌های علمی طب جدید را انکار نکرده بلکه فناوری‌های صحیح طب جدید را بشرط آن که مغایر با حکمت و عقل نباشد می‌پذیرد و آن‌ها را بکار می‌گیرد.

10.  مسئولین وزرات بهداشت و درمان توجه کافی داشته باشند که حرکت عظیم طب ایرانی کشور یک واقعیت انکار ناپذیر است که دیر یا زود جایگاه واقعی خود را باز خواهد یافت. بهتر است دست اندرکاران محترم بدنبال کشف معیارهای مشترک میان طب غربی و طب پایه ایرانی- اسلامی باشند و این مشترکات مورد ادعا کم نیستند چنانچه برخی از روش‌های طب پایه با طب جدید تلفیق شده و اطباء هر دو مکتب طبی بخاطر نجات جان بیماران و کاستن از آلام دردمندان و بخاطر رضای خداوند دست در دست هم دهند، بسیاری از معضلات و کاستی‌های فعلی برطرف خواهد گردید.

 

 

11.  شورای عالی طب پایه ایرانی-اسلامی برای احیاء طب پایه و اصیل سنتی تأسیس شده و خواهان آن است که این طب عظیم و پر مایه از پیرایه‌ها و اتهامات و کجروی‌ها پاک شود و با رشد فناوری‌های علمی با قدرت درمانگری عظیمی که در حوزه سلامت و درمان دارد مجد و عظمت گذشته طبی ایرانیان مسلمان را زنده کرده و تاریخ را بر عظمت علمی ایرانیان مسلمان بگواهی فراخواند.

12.  از رسانه ملی و رسانه‌های جمعی کشور می‌خواهیم که با افتخار میراث عظیم دانش طب ایرانی پایه را پاس بدارند و سیاست گذاران رسانه ملی جایگاه واقعی طب سنتی را بشناسند و آن را آنگونه که شایسته است به مردم بشناسانند و اندیشمندان و حکمای راستین طب سنتی کشور را شناسایی کنند و طب پر افتخار کشورمان را با زبان علمی مخصوص به خود برای مردم تبیین نمایند و از خرده نگری و بزرگنمایی اشتباهات تعدادی معدود که احیاناً قصد سودجویی دارند بپرهیزند و بدانند که علت اصلی ورود برخی از افراد سود جو و شهرت پرست به عرصه طب سنتی ایران عدم برنامه ریزی صحیح دست اندرکاران بهداشت و درمان کشور برای ساماندهی هواداران طب سنتی در چند دهه اخیر بوده است.

13.  از دست اندرکاران نظام آموزشی کشور نیز می‌خواهیم که با نگرشی جدید به طب پایه اصیل ایرانی-اسلامی، به تبیین آن برای اقشار مختلف مردم در مقاطع تحصیلی از ابتدائی گرفته تا مقاطع دانشگاهی بپردازند و این طب علمی پیشرو و غنی را از پیرایه‌های علم زدگی محض بخصوص از برخی از نگرش‌های نابجای طب غربی حفظ و صیانت نمایند. در این صورت تأسیس مراکز فرهنگی و دانشکده‌های طب سنتی در سطوح بالا نیز مکلف خواهند بود که طب پایه ایرانی- اسلامی را با معیارهای حکیمانه و متفن بر اساس اصول منطقی مطرح نمایند.

دومین گردهمایی شورای عالی طب پایه ایرانی-اسلامی

جنبش احیای طب اسلامی ایرانی    (جاطا)        



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, ] [ 1:31 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 297
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 297
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 92126
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه