موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نگاه متخصص پوست

دکتر غلامحسین غفار پور عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید:

هورمون‌های مردانه از جمله تستوسترون که برخی ورزشکاران بدون اینکه از نظر پزشکی لازم باشد، به عنوان مکمل دارویی برای افزایش حجم ماهیچه‌های خود استفاده می‌کنند، عوارض مختلفی دارند که بخشی از این عوارض در پوست و مو اتفاق می‌افتد.

یکی از عوارض مصرف تستوسترون در افرادی که به طور ژنیتیکی استعداد ریزش موی تیب مردانه دارند، ریزش زودرس مو است. تزریق این هورمون به بدن، میزان طبیعی آن را در بدن مختل می‌کند و این اختلال در افراد مستعد، باعث می‌شود ریزش مویی که باید در سنین میانسالی و بعد از آن اتفاق بیفتد، در ابتدای سنین جوانی رخ دهد.

میزان غیر طبیعی این هورمون در بدن، باعث بزرگ شدن غیر طبیعی غدد چربی روی پوست می‌شود و در صورت، پوست حالت پوست پرتقالی (دارای منافذ درشت و متعدد) پیدا می‌کند. اگر زمینه جوش و آکنه نیز در فرد وجود داشته باشد، ضایعاتی شبیه به جوش و آکنه روی پوست ظاهر می‌شود که حتی با قطع مصرف دارو تا مدت‌ها (حتی تا بیش از 6 ماه) روی پوست باقی می‌مانند.

عارضه پوستی دیگر، در پی بزرگ شدن غیر طبیعی بافت ماهیچه اتفاق می‌افتد زیرا رشد پوست با رشد عضلات هماهنگ نیست و رشد عضلات سریع‌تر است بنابراین الیاف پوست پاره و خطوطی به رنگ قرمز یا بنفش در سطح پوست نمایان می‌شود که به «خطوط کششی» موسوم هستند. بافت همبند پوست در نواحی این خطوط نازک‌تر است و درمان قطعی ندارد. این خطوط پس از چند ماه به رنگ سفید در می‌آیند و معمولاً تا پایان عمر باقی می‌مانند.

البته موارد ناشایع دیگری از عوارض پوستی تستوسترون وجود دارند مانند به وجود آمدن برخی خال‌ها روی پوست که «خال بکر» نام دارند و تزریق تستوسترون می‌تواند آنها را از حالت نهفتگی به شکل فعال درآورد.

تشدید بیماری فاکس – فوردایس نیز از دیگر عوارض ناشایع تزریق تستوسترون است که در نتیجه اختلال عملکرد غدد آپوکرین پوست در مردان ایجاد می‌شود. در این بیماری دانه هایی در زیر بغل به وجود می‌آید که به شدت خارش دارند و به آن ناحیه نمایی شبیه پوست غاز می‌دهند. مصرف تستوسترون می‌تواند تعداد این دانه‌ها و میزان خارش پوست این ناحیه را به شدت افزایش دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 91847
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه